Over Leergeld Nijmegen

Leergeld Nijmegen heeft als missie alle kinderen mogen meedoen, want nu meedoen is straks meetellen! Leergeld Nijmegen is opgericht in mei 2005 en actief sinds september 2006. Wij ondersteunen Nijmeegse kinderen tot met 17 jaar, die opgroeien in een gezin met een laag inkomen. Wij vinden het belangrijk dat alle kinderen de kans krijgen om mee te doen! Wij ondersteunen door advies en hulp te geven. Dat doen we door de kosten van meedoen op school, de zwemles en activiteiten te betalen. Bijvoorbeeld muziekles, lid worden van een sportclub, een laptop of een fiets. Leergeld biedt deze kinderen daarmee een kans om op te bloeien, kennis en vaardigheden te ontwikkelen en daardoor meer eigenwaarde te krijgen. In 2023 hebben we ruim 4100 Nijmeegse kinderen kunnen helpen. Leergeld Nijmegen werkt met professionals en getrainde vrijwilligers. Een deel van de vrijwilligers ondersteunt op kantoor. Een ander deel bezoekt de gezinnen thuis en legt uit wat Leergeld Nijmegen voor het gezin kan betekenen en geeft advies. Dankzij de inzet van de vele vrijwilligers kan Leergeld Nijmegen 85 procent van de ontvangen donaties en subsidies direct aan de doelgroep besteden. De gemeente Nijmegen, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en donateurs steunen ons om onze missie te verwezenlijken. Logo van ANBI StatusLeergeld Nijmegen heeft een ANBI-status. Bekijk hier het ingevulde formulier ANBI 2021.
Groepje kids in kringetje

Organisatie

Het bestuur van Leergeld Nijmegen bestaat uit de volgende personen:

  • Wouter van Balveren, voorzitter
  • Haci Menkütas, penningmeester
  • Martine Geelden, secretaris
  • Farah Aarts, bestuurslid
  • Pieter Tromp, bestuurslid
  • Marcel Janssen, bestuurslid

Het bestuur krijgt geen financiële vergoeding.

Het team van Leergeld Nijmegen bestaat uit:

  • 5 parttime medewerkers (samen 2,8 FTE)
  • 5 vrijwilligers op kantoor
  • 6 intermediairs voor huisbezoeken

Vrijwilligers ontvangen een onkosten- en/of vrijwilligersvergoeding en medewerkers worden beloond volgens de CAO Sociaal Werk.

Stichting Leergeld Nijmegen heeft een klachtencommissie en een klachtenregeling.
Lees hier de volledige klachtenregeling.

Onze klachtencommissie bestaat uit de volgende personen:

  • Herman van Ojen
  • Jan Schreurs
  • Joost Muskens

Jaarverslagen

Lees hier het jaarbericht over 2023.

Stuur voor inzage in de jaarrekening over 2023 een e-mail naar: coordinator@leergeldnijmegen.nl

Lees hier het jaarbericht over 2022.

Stuur voor inzage in de jaarrekening over 2022 een e-mail naar: coordinator@leergeldnijmegen.nl

Lees hier het jaarbericht over 2021.

Stuur voor inzage in de jaarrekening over 2021 een e-mail naar: coordinator@leergeldnijmegen.nl

Lees hier het jaarbericht over 2020.

Stuur voor inzage in de jaarrekening over 2020 een e-mail naar: coordinator@leergeldnijmegen.nl

Lees hier het jaarbericht over 2019.

Stuur voor inzage in de jaarrekening over 2019 een e-mail naar: coordinator@leergeldnijmegen.nl

Lees hier het jaarbericht over 2018.

Stuur voor inzage in de jaarrekening over 2018 een e-mail naar: coordinator@leergeldnijmegen.nl

Welke inkomensgegevens moet ik uploaden?

  • Bij maandelijks hetzelfde inkomen uit werk
    Stuur de loonstrook van de laatste maand.
  • Bij maandelijks wisselend inkomen uit werk
    Stuur de loonstrookjes van de laatste drie maanden.
  • Bij een uitkering
    Stuur het overzicht van de uitkering van de laatste maand.
    Dit kan een overzicht zijn van bijvoorbeeld de gemeente, het UWV of het SVB.
  • ZZP’er
    Stuur de laatste aangifte inkomstenbelasting én de aangifte omzetbelasting van het laatste kwartaal.
  • Bij alimentatie
    Stuur een afschrift van de bank waarop we het bedrag van de laatste maand kunnen zien.
  • 2-oudergezin
    Bij een 2-ouder gezin hebben we van beide gezinsleden de overzichten van het inkomen nodig.